آتلیه عکس کودک شایان | دانستنیها | رژیم غذایی مناسب برای خانم های باردار

میدانیم که در دوران بارداری در بدن خانم ها تغیرات زیادی رخ میدهد و یکی از این موارد نیاز های تغذیه ای و مواد غذایی است که مورد نیاز هم مادر و هم بچه میباشد.
از قدیم این جمله معروف که (تو از الان باید جای دو نفر غذا بخوری…) را بارها برای خانم های باردار شنیده ایم.ولی این جمله درست نیست.
خانم های باردار این نگرانی را دارند و این سوال را از پزشک خود میپرسند که ایا برای تامین نیاز های بدن خود و کوچولوی همراهشان باید قرص و دارو مصرف کنند یا با رزیم غذایی میتوانند این نیاز را برطرف کنند؟

آتلیه عکس کودک شایان | دانستنیها | رژیم غذایی مناسب برای خانم های باردار
حقیقت این است که در این دوران باید به دقت به رژیم فذایی و مواد مغذی مصرفی توجه کنیم,صرف اینکه شکممان سیر شود کافی یا ناکافی نیست و باید به مقدار اندازه یعنی نه کمتر و نه بیشتر به مسافر کوچکتان و همچنین خودتان مواد مغذی مورد نیاز بدن برسد. در ادامه مواد مغذی مناسب و رژیم غذایی مناسب و پیشنهادی برای دوران بارداری را برای شما اماده کردیم:
مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیوم در این دوران بسیار مورد نیاز بدن میباشد.پس این دوماده را زیاد مصرف کنید.
غذاهای تند و فلفلی مانند سس های تند را در این دوران کمتر مصرفکنید .
چربی و مواد قندی و شیرینی ها را در حد تعادل بخورید و در مصرف انها زیاده روی نکنید.
سالاد را همراه آب لیمو، آب نارنج آب غوره كم نمك با كمی‌روغن زیتون استفاده كنند. برای سس سالاد میتوانید بجای سس مایونز که به مقدار بسیار زیادی چربی دارد,از ماست رقیق شده به همراه اب لیمو استفاده کنید.مصرف ویتامین c که در لیمو ترش میباشد,جدب اهن را بالا میبرد.
در ساعت ۵٫۳۰ صبح هنگام صرف صبحانه و قبل از اینکه خانه را ترک کنید : یک موز به همراه یک لیوان آب میوه ، دو عدد تخم مرغ میل کنید .

آتلیه عکس کودک شایان | دانستنیها | رژیم غذایی مناسب برای خانم های باردار
وقتی در وسایل نقلیه در حال حرکت هستید,بهتر از یک خوراکی سالم استفاده کنید .
بین وعده ی غذایی صبح و ناها مثلا ساعت ۱۰٫۳۰,یک میان وعده مانند میوه مصرف کنید .
یک لیوان شیر در ساعت ۱۲٫۳۰ میل کنید.
برای ناهار که معمولا برای خانم ها بارداری که شاغل هستند,بین ساعت ۱ تا ۲۲ میل میشود,می توانید مرغ ، گوشت و وعده های غذایی سالم و مغذی را مصرف کنید.هیچگاه از مصرف سبزی هنگام صرف غذا غافل نشوید.
نان سبوس دار یا بیسکوییت های حاوی سبوس در این دوران توصیه میشود,پس برای میان وعده ی عصر گاهی میتوانید ازین مواد یا میوه ی تازه استفاده کنید.در ضمن میوه های خشک نیز مانند الوی و انجیر خشک,برگه های هلو و زرد الو و… میتوانند میان وعده های خوبی برای شما باشند.

آتلیه عکس کودک شایان | دانستنیها | رژیم غذایی مناسب برای خانم های باردار
شام را نیز سعی کنید غذای سبکی بخورید تا خواب شما راحت تر انجام شود و مشکل بیخوابی شما با غذای سنگین مضاعف نشود.

دیدگاه خود را ثبت نمایید